Vi är här, förstå det.

Jag är en människa som vill ha sina egna tankar och åsikter om saker. Jag följer inte så ofta trender eller gör saker som jag inte själv tycker känns bra, och det har jag min mamma att tacka för. Men en sak som jag ofta klagar på är Sverige, jag säger ofta saker som att Sverige har så himla dåligt klimat och det är kallt o de regnar hela tiden och blablabla massa sånt ni vet, massa babbel egentligen. För vårt klimat är rätt najs, vi har ju allt. Vinter, vår, sommar höst. Och sen om och om igen.
Jag säger också att Sverige är ett enda stort WANNABE USA land, i alla fall i media. Politik och sånt är vi ju helt olika.. men poängen med det här inlägget är att jag vill försöka få er, som klagar på vårt land och norden och hela köret, att tänka till. För nu när t.ex. Japan ligger i kaos och flera hundra tusen människor saknas, är jag jävligt glad över att jag bor i Sverige där det hemskaste som hänt oss 2010 var att SD kom in i rikstagen. Tänk efter innan ni wainar om att det är regnigt, eller att kollektivtrafiken är dålig eller att vissa andra individer inte är som du, tänk efter hur du KUNDE ha haft det. För vi är här, och vi har det bra. Jävligt bra faktiskt.



R.I.P Alla som dog i tsunami katastorfen i Japan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0